Om oss och om programmet

Våra Kids & Teens program riktar sig till barn och ungdomar mellan 7 och 18 år. Programmen syftar till att bygga en stabil grund för ditt barn att stå på. Det är ett utmärkta sätt att motionera men också att komplettera en annan idrott. Vi  anpassar alltid varje pass efter barnets ålder och förmåga.

Människans förmåga är stor och vi vet att helheten stärker varje del. Den fysiska förmågan stärker den kognitiva förmågan. Hos oss tränar man alla grundläggande fysiska förmågor till exempel snabbhet, styrka, uthållighet, balans och rörlighet. Även de kognitiva förmågorna som koncentration och problemlösning övas genom de varierade träningspassen.

Det allra viktigaste för oss är att träningen och rörelse är roligt! Utan glädje tappar träningen syftet att lägga grunden för ett aktivt och välmående liv. För att träningen ska bli rolig så lägger vi stor vikt vid positiva förstärkningar, en härlig gruppkänsla och ett schysst uppträdande mot varandra.

Läs mer om våra åldersindelningar och vad de innebär här under och hör gärna av er på 08-862333 eller info@crossfitmedis.se

Ett typiskt träningspass

Lagbaserad uppvärmning

Utveckling av fysiska färdigheter (till exempel handstående, övningar i ringar, repklättring eller ett lyft)

Utmaning (ofta flera övningar och ofta på tid)

Nedvarvning och avslutning

Vanliga kommentarer

Barn/ungdomar: ”Får vi stanna en stund till och klättra i repen?”

Föräldrar: ”Jag önskar att jag hade fått göra det här när jag var ung”

Tränarna: ”Det är otroligt vad Anna har utvecklat sin förmåga på så kort tid”

Lärare: ”Kan ni komma till vår skola och få barnen att koncentrera sig lika mycket på lektionerna?”

Schema

Start 8/9 2018

Vi tränar en dag i veckan på lördagar

Passen är ca 40-50 minuter

  • Juniors
  • 7-9 år
  • 10:00
  • Kids
  • 10-12 år
  • 11:00
  • Teens
  • 13-15 år
  • 12:00

Pris

  • 400 kr i månaden
  • Betalning sker 30 dagar i förskott
  • Ingen bindningstid

Anmälan och betalning görs på crossfitmedis.wodify.com

Kids (7-9 år)

Med våra Toddlers gör vi mycket av det som du som förälder känner igen som lek, vi hoppar, kryper, springer och klättrar. Övningarna är anpassade för åldern och utmanar ditt barn att utvecklas tillsammans med sina kompisar i gruppen.

Barnens atletiska förmåga utvecklas brett och ger dem möjligheter större än vad en enskild idrott kan ge, de får en glädje att röra på sig och lär känna kompisar som känner samma sak! I våra grupper lär sig barnen att ta ansvar, visa omtanke och tillit till andra unga och de stärker sitt självförtroende.

Juniors (10-12 år)

Med våra Juniors gör vi mycket av det som du som förälder känner igen som lek, vi hoppar, kryper, springer och klättrar. Övningarna är anpassade för åldern och utmanar ditt barn att utvecklas tillsammans med sina kompisar i gruppen.

Barnens atletiska förmåga utvecklas brett och ger dem möjligheter större än vad en enskild idrott kan ge, de får en glädje att röra på sig och lär känna kompisar som känner samma sak! I våra grupper lär sig barnen att ta ansvar, visa omtanke och tillit till andra unga och de stärker sitt självförtroende.

Teens (13-15 år)

För den här gruppen så håller vi mycket fokus på att utveckla styrka, snabbhet och uthållighet. Vi går in djupare i helheten som heter träning, vi pratar om sambandet mellan kost, träning och återhämtning. Vad behöver du för att utvecklas?  Det är här deltagarna bygger en underbar grund för sitt livslånga idrottande, oavsett om idrotten är simning, fotboll, CrossFit eller friidrott.

Utöver den fysiska utveckling som kommer med träningen lär sig deltagarna också hur de ska hantera motgångar, stress och framgång. Arbetsmoral och karaktär stärks med de insikter som kommer med träningen.

Observera att hösten 2018 kommer vi inte att erbjuda denna grupp. Håll utkik för uppdateringar.

Young adults (16-18)

Young adults är steget närmast våra vanliga klasser, för de som är på väg upp i vuxenlivet. I programmet ger vi möjligheter att utvecklas enormt, du som deltagare bestämmer själv hur mycket du vill ge varje pass för att nå dina mål.

Din förmåga att lyfta dig själv, springa, hoppa och lyfta vikter är några av de områden som vi arbetar med för att göra dig bättre förberedd för livet. Här får du ett perfekt komplement för dig som tränar en annan idrott eller en god grund för dig som vill satsa på CrossFit.